Ajax? Yes!

Hejsan, nu är det en ny vecka. En kort vecka. Skola endast till onsdag och det tycker vi om. Hoppas på en dag med massa festande!

Stuhr ville att jag skulle berätta lite om vår "lilla promenad" i lördag så jag gör väll ett försök.
Jag och Stuhr tog alltså bussen till Ängelholm vid fem tiden för vi skulle titta på Future Idiots som spelade halv tio på kvällen. Älska Skånetrafiken och deras bussar ! :D

På bussen satt vi och slemmade i oss öl och fotade massa onödiga bilder av ett par solglassögon som Sturh snodde av en fem årig flicka som satt på en bänk och åt godis.. nej så var det inte men kul om det varit.
I Ängelholm gick vi runder lite och var och tittade på scenen. En scen lika stor som Rix FM scenen på Helsingborgsfestivalen och där måste nog minst varit 10 personer som stod och tittade på en skolkör... Här har vi inte slängt onödiga pengar på ingenting alltså.

Vi gick alltså runder och vi fastnade för ICA där vi låste in våra grejor för 2 riksdaler och sen gick vi igen. När vi var en bit ifrån så kom jag med idéen att vi kunde ju gå till Donken eftersom jag ville ha deras muggar. Men då var Stuhr tvungen att öppna skåpet för hon skulle se om hennes busskort var där eller inte.. så då kostade det oss alltså 2 riksdaler till. Jag kände hur ekonomin klirrade mer och mer och pulsen steg till en utrotningshotade bäver från Korea....

Men vi gick till Mcdonalds då alltså, eller det trodde vi att vi gjorde. Jag rättare sagt trodde vi gick dit. Försökte komma ihåg när jag och Sara gick dit men ville samtidigt ta en genväng men det slutade med ungefär en mils fel promenad med massa öma ben. Men vi fick se en fontän fylld med diskmedel, så då tog vi en massa roliga foton och lekte med skummet . Vi kom även till någon skola och ingen kunde hjälpa oss... men tack vare ett räddande samtal från Muppen så blev vi räddade.. vi var påväg att ge upp, vi hade sett alldeles för mycket gräs och för lite civilisation. Stuhr var helt galen och tuggade på däcken på bilarna och jag gned mina lår mot maskrosor.. helt sjukt men ett minne för livet helt enkelt.

Sen tittade vi då på Future Idiots och som vanligt fick jag ju känslan av att springa upp på scenen. Det är en riktigt härlig känsla och borde provas av alla minst ½ % i sitt liv. Så jag, David och Sturh sprang upp och hoppade runder och njöt som kanelbullar i ungen. Vi skuttade runder och njöt av musiken alltså.

Det var det jag ville få fram med dagens inlägg, hoppas du skrattar Stuhr ;)

Kommentarer
Postat av: Frida

hahahaha, ännu en gång lyckas du få mig att dö av skratt xD fy fan :p kul hade vi iaf :D

2009-05-18 @ 23:47:55
URL: http://fridastuhr.blogg.se/
Postat av: Stina

Sv; hahah ja, det ger lite familia känsla över det hela :D

2009-05-20 @ 09:06:23
URL: http://kartsman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0